lördag 21 september 2013

Nya volontärer har anlänt..



De har hunnit se Dar es Salaam, varit på stranden och varit två dagar i Rusha vildpark. Övernattat på Neema craft gästhus i Iringa. Men sen längtade de intensivt efter att komma till Moyo kwa moyo. Här blev de väl mottagna. Madelen och Emma har hjälpt dem att komma igång arbetet. Förutom barnen är uppgiften att bygga på vår nya lekskola med tillhörande lekplats.

Jag hade varit tvungen att vara i Inringa i väntan på förväntade pengar och på volontärerna. När vi kom hem så tittade min lilla Johannes på sin pappa. Han konstaterade att hans pappa hade skaffat nya skor och en ny skjorta. Jag bara förvånar mig över hur en tva åring kan observera sådana saker. Han är min stora hjälte och det tycks vara ömsesidig beundran. Den stolta fadern myser när han känner kärleken från sin son.
Var i yrkesskolan tillsammans med Johannes. Det tog lite tid. Men när jag kom ut igen så hade Johannes lastad en mängd virke i bilen. Vad gör du Johannes??? "koni" brasved påpekade han . Han har den handlingskraft som jag beundrar!!!


Ewout
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar