tisdag 28 augusti 2012


Med min dåliga nätanslutning tar jag mig friheten att skriva mail till kommande volontärer på denna blogg.
Jag är tacksam om ni så snart som möjlig bekräftar på mitt mail att ni har uppfattat situationen. ewoutvanalphen@msn.com   Då har jag samtidig era mail adresser i min kontakt lista.
Uppmanar Er att försöka inrikta er på en särskild uppgift som vi kan skräddarsy. Även om alla område kommer att vara tillgängliga för er alla. Öppna gärna en blogg så att er bekantskapskrets kan följa era äventyr.

Arbetsområden i stort är BARNEN. Dels barnen i storfamiljen dels barnen i daghems verksamheten.
Den blivande förskolan. I detta arbete är det Linnea och Jessika som är de ansvariga.


Jordbruket och odlingen.
Köket och restaurangen,
Byggandet.
Kulturverksamheten: Sång, dans, teater, dockteater, målande m.m.
Stöttande av särskilda utsatta barn/familjer.


Ni blir hämtade från flyget. Där är det viktig att ni uppger att ni är turister (som adress uppger gärna som första anhalt Hotell Flex 2 i Kiriako , Dar es Salaam)
Arbetstillstånd är en mycket påfrestande procedur . Om det är nödvändig så kan vi reglera det senare.

Växla USD eller ta ut pengar ur bankomaten när ni är vid flygplatsen. 10.000 Tanzaniska shilling är ca 43 Skr. Det är glest med bankomater och från Matanana är det ca 100 km till den närmaste.

Det är kylig när inte solen skiner så det går åt långbyxor och jacka.

Undvik utmanande kläder och aceptera om Salome eller Ewout bedömer att klädvalet är olämplig i de konservativa byar där vi arbetar.
Vi har behov av solcellslampor typ bordslampor.
Det är bra att ha med sig sovsäck.
Myggproblemet är i det närmaste obefintlig här.
Arbetskläder , och då särskilt arbetshandskar är bra att ha.
ETT POSITIVT SYNSÄTT ÖPPNAR MÅNGA MÖJLIGHETER.

DET SKA BLI KUL ATT LÄRA KÄNNA ER OCH VI SER FRAM EMOT ATT NI KOMMER.!!!!

Ni kan också kontakta Catharina Lind som varit här tre gånger.
catharina.lind@hotmail.com
Hälsningar Ewout

1 kommentar:

  1. Blir så sugen på att komma nu när jag läser detta mail:) men som sagt den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge:) kram på er

    SvaraRadera