söndag 26 augusti 2012

Hej Sandra Stafverfeldt !!


Är allt val med dig. Har det fungerat med resan och Kipepeo?
Leon tar ett kraftfullt ansvar för kossorna och jag ser att min uppgift framförallt är att stötta honom.
Kan inte tacka tillräcklig för alla dina gåvor. Två datorer , tvåbra kor med kalvar. Filtar till alla föräldralösa barn i Bumulainga och alla din flitiga arbetsinsatser!!!!


Kossorna Rosa och kalven Ferdinands namn är ok men svårigheten är att Afrikaner inte kan uttala R så det blir Losa istället för Rosa men ok . Det har inte fastnat för mig vad den andra kossan och kalven ska heta??? Det är mycket bra kor och de ar en fantastisk grund för en framtida besättning. I vår strävan att förbättra jordbruket har kor en nyckelfunktion. Berikas med gödsel och en bra växtföljd där vallen är en viktig andel i förbättringen av jordens struktur och näringsinnehåll.

Hoppas lite på att du i framtiden kommer att ta ansvar för en särskild uppgift eller arbetsområde. Även om helheten alltid är tillgänglig för dig, så tror jag att du skulle göra dig bra på att ta ansvar för en deluppgift. Gärna något konstnärlig. Eller att du försöker att samla pengar till att bygga en ladugård. Ett särskild hus för djurhållningen. Eller.. eller.
Det finns många områden som skulle må bra av att du ägnade dig åt så det är bara att fantisera på.

Mötet i Bumulainga blev en succe. Stor anslutning. Landshövdingen höll högtidstal. Glada barn tog med stor glädje emot de filtar som du hade skänkt.
Tar mig friheten att publicera malet till dig i min blogg. Tror att många läsare tycker det stimulerande att se hur sak och ting går.


Kramar från dina vänner i Matanana

1 kommentar:

  1. Vad härligt med alla dessa underbara eldsjälar:)
    det värmer i mitt hjärta!
    kram Madde

    SvaraRadera