tisdag 1 maj 2012

Det är härligt att kunna lära känna såå många människor.



Igår kväll hade vi ett litet avskeds party för Lovice och Patrik.
Lovice och Patrik har varit här ganska kort tid men trots det så har de ändå lämnat spår efter sig. Vi har blivit tillräckligt bekanta och vi känner att vi kommer att träffas igen så småningom .


Varje volontär kommer med en god vilja för att bidra i någon form till utvecklingen och det är vår uppgift att stötta dem i detta. Tyvärr var Salome i Nairobi och kunde inte bidra med det nu. Jag var inte hellre i fullgod form . Saknaden efter Salome och Johannes påverkade nog mina krafter. Att saknaden och oron kan påverka en så pass mycket är ganska störande.

Jag hade en liten härlig stund med Akisa och Siamin igår kväll. Vi bläddrade i ett fotoalbum och Akisa visade de olika människorna på bilderna för Siami. Detta är Lena hon är Babas fru, och här är Salome och hon är också Babas fru. Baba har många barn. Jonas, Anna Daniel och Erik och nu har han även Johannes så han har 5 barn. Nej jag har sex barn jag har ju även dig Akisa sa jag. Javisst ja ..  Han har sex barn för han har ju även mig berättade Akisa lite uppspelt for Siamin. Lilla Akisa strålade hon insåg det stora i att hon var ett av barn. Jag älskar alla mina barn. Men det är inte alltid så självklart vilka som känner samhörighet med mig. Johannes kommer hem igen på måndag . Hoppas att han känner igen mig.......

Det är kanske ett bra ide att de gäster som känner för att ta hand om något barn eller medarbetare lite mera specifik när de är här. Göra så de kan lära känna någon och påverka lite mera. Ta med på en utflykt. Babbla lite mera enskild. Lära ut engelska eller liknande. Det är väldig givande att ägna sig mera enskild. Att lära känna och ha en fin samvaro.

Vi hörs…
Hälsningar från oss i Matanana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar