söndag 5 juni 2011

Hej Sofie och Hanna !!!
Har ni det bra ? Hur var det att komma till Sverige igen ? Har ni fått respons på eran berättelse ? Här är det ok . Kallt och blåsig. Ciamin bor nu hos oss. Hon såg inte lycklig ut och då vi gick till hennes släktingar. De accepterade att vi ansåg att hon skulle bo hos oss. Ciamin är en så härlig person och det är lätt att tycka om henne. Hon tyr sig ganska mycket till mig. Kryper upp i mitt knä och låter mig skämma bort henne lite. Hon försöker att vara med kompisarna, men orken räcker inte alltid till.

I Augusti kommer den Tyska läkaren Thomas Koch hit. Vill gärna ha hans samverkan kring Ciamins hjärtproblem. Tror att en operation måste förberedas med medicinering och allmänt hälsostärkande.
Berätta hur det går med Er insamling till förman för Ciamin och Vittnes. Om pengarna inte räcker till för att stötta båda två så måste vi kanske bestämma att Er insamlingsansträngning bara ska gå till att stötta en av dem med denna insats.

Tidigare så sände man denna typ av operationer till Indien. Men nu är det krafter igång att det även ska finnas möjligheter att operera i Tanzania. Denna möjlighet kommer tidigast att bli om 3 månader. Vill inte ta Ciamin till Dar innan vi ser att finansieringen kommer att lyckas, sa jag väntar ivrig på att höra hur långt ni har kommit och om det är viktig att även andra personer kan vara delaktiga i Er insamling.
Länka till min blogg. Berätta hur det går så att vi tillsammans kan aktivera hjälpandet. Jag skulle knappt klara av att se att vi inte kan hjälpa Ciamin.
Kram Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar