lördag 11 juni 2011

Öppet brev till 4 sjuksköterskestudenter som funderar på att göra praktik hos oss.

Kul att fundera hur vi bäst skulle kunna ta hand om Er så att ni får en lärorik period.
Pa vårt projekt tar vi hand om många barn (ca 240 st) vars föräldrar har avlidit i Aids. Det vanliga problemet som kräver hemsjukvård är att många barn får maskar som ytlig äter sig in i fötterna sk. Jiggels. De är lite obehagliga att hantera men ganska oförargliga om man håller efter dem och se till att de inte orsakar infektioner.
Att jobba på lasarettet i Mafinga borde vara mojlig men det är stökig och jag har inga positiva erfarenheter av detta.

Det är en tysk läkare som är på gång att i samarbete med oss att bygga en vårdcentral i anslutning till var gård och verksamhet. Men detta projekt är än så länge bara i planeringsstadiet.

Det skulle kunna tänkas att ni har en omplåstrings station i samband med våra barncenter. Även i skolorna skulle ni kunna vara en tillgång. Vi får bara ägna oss åt hemsjukvård i detta läge. Utveckla mera vad ni förväntar Er så att jag kan undersöka hur ni kan göra er till nytta. Det är inget problem med boendet. Vi har ett fint vandrarhem här på vårt projekt. Jag tar mig friheten att skriva detta mail även i min blogg eftersom det kan vara av interesse för andra läsare. Hör av Er.

Hälsningar Ewout www.ewoutsblogg. blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar