söndag 5 maj 2013

Allt väl i Sverige ?

 Saknar ibland att komma över en sväng, men det finns ingen tidsutrymme och pengarna är hårt upptagna. Det skulle vara så rolig att komma med min lilla Johannes. Han är en för stor glädje för mig ensam så jag behöver dela med mig av honom till vännerna och familjen i Sverige. Barnen mår bra, Jag har fortfarande inte haft utrymme att åka med Siamin på en kardiologisk undersökning på ett lasarett i Dar es Salaam. Alfa har besvärliga blåsor framförallt på händerna. Inte heller där har jag inte lyckats att finna någon lösning.
Det går framåt med Yrkesskolan . Ett nytt golv ska gjutas idag, och sedan är det dags att bygga ett kafé. Volontärerna är duktiga med målandet. Och att ta hand om barnen och den barnpassnings platsen som inreds. Meningen är att unga mammor inte ska bli hindrade i sin utbildning för att de har fått barn i tidig ålder. En annan kategori av människor som vi vurmar för ar de som av en eller annan anledning inte har kunnat gå i skolan överhuvud tagit. Dessa ungdomar kan inte läsa/skriva och har så dåliga förutsättningar. Det skulle kännas mycket meningsfullt att ge dem ett stöd .

Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar