söndag 10 juni 2012

Det ser ut som att vi överlever även denna gång och till och med komma stärkta ur situationen.


Det är en märklig erfarenhet att man ena dagen kan vara helt nere och sen rätt vad det är så känner man att något positivt har hänt. Man är stark igen och kanske rent av starkare än innan svårigheterna hopade sig.
Jag fick använda min styrka igår kväll. Var tillfällig utkastare i Salomes restaurang och det behövdes krafttag att avhysa en överförfriskad gäst. Jag vet att jag ska vara försiktig men kan inte låta bli att glädja mig när jag känner att jag är kapabel att sätta styrka bakom orden.
Det var en bidragande faktor att jag såg att Salome tittade beundrande på sin make.

Joda Distrikt Commisiner tog emot mutorna och har nu lovat att aktivt deltaga i att släta ut vår knepiga väg. Hon ska vara hedersgästen när vi ska starta den stora satsningen på kulturverksamheten. Ser verkligen fram emot allt som vi kan uppleva i denna satsning. Har redan fått en inbjudan från utbildningsdepartementet på distriktsnivå. De är mycket intresserade att positivt följa och stötta var satsning både till den kulturverksamhet som vi vill bedriva vid Moyo kwa Moyo, men även skolans tillblivelse ser man intresserat fram emot. Man vill följa verksamheten och är positiv till att ta till sig erfarenheter som eventuellt kan användas i den statliga skolan. Är bjuden till ett skolseminarium för att berätta om tankarna bakom vår
skolsatsning.!!


Vi fick besök av en kvinna som berättade att hennes barnbarn var mycket illa hundbiten.Jag var och besökte dem senare på dagen. Barnet är föräldralös och bor hos sin mormor. Nio hundar hade givit sig på det tolvåriga barnet och angripit pojken med syfte att döda. Jag har viss erfarenhet av hur hundar kan bli som vargar när de är i en större flock.

Hade en fundering på att ta hem barnet för längre vård men vill vänta lite och se om man kan hantera infektionerna. Gav dem ekonomisk stöd och hjälp med mediciner. Hoppas att det hela går vägen. Pojken "Baracka" är ganska illa däran. Ett sår i benet är stort och djup.
Frågade om fallet var polisanmält. Mormodern hade försökt men ägaren till hundarna hade mutat polisen så det hela avskrevs. Efter den händelsen har ytterliga ett barn angripits. Man kan verkligen fundera om det är min uppgift att sätta stopp för denna ägare som har flera hundar än han kan hantera........

Har jag berättat att det har varit årsmöte i den ideella föreningen i Uppsala. Ett härlig och starkt motiverad gäng har åtagit sig att överta arbetet att samla välbehövliga pengar till vår verksamhet i Tanzania. Återkommer mera när de har haft sitt konstituerande möte.

Johannes är min stora stolthet och glädje. Han tycks vara förtjust i sin pappa. Han är så härlig att krama. Mjuk men ändå så fast. Han kryper och kan ställa sig upp när han har hittat något att hålla sig i. Men det retar honom oerhört att han inte kan springa efter de andra barnen.

Häsningar Ewout...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar