söndag 17 oktober 2010

Hej alla vänner.
Jag har varit till Dar för att hämta nya fräscha volontärer. De gamla började se lite slitna ut!... Det är kul för mig att lära känna så många motiverade människor. Ser att jag  i Tanzania har lärt känna fler nya människor än vad som skulle ha varit fallet om jag hade varit i Sverige. Det är lite kämpig att resa de 700 km till Dar. Besvärliga vägar med hård trafik så det är inte helt utan svåriggheter .Att  bilen av misstag blev tankad med diesel gjorde saken inte bättre . Motorn knackade och stiften blev feta. Där åker jag med fem unga tjejer och lirkar oss igenom trafiken. Det gäller att inte få motorstopp pa alltför skumma ställen. Känner det som om jag åker med ett guldlass och ska se till att detta dyrbara lass inte hamnar i orätta händer.PUST...PUST. Min vän Catahrina har ett drygt arbete att hålla bloggen fräsch. Det vore mycket tacksam, om alla som har besökt oss i Tanzania vill sända foto från sin vistelse här till Catharina för publisering i min blogg.  Tack på förhand!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar