onsdag 4 juli 2012

Jag ska fylla år nu den 7/7 Juli.


Att jag föddes 1942 gör att jag nu fyller 70 år. Snacka om förkärlek till siffran 7.
Att fylla 70 år känns som ett skämt. Känner mig stark och frisk och kan se många uppgifter framför mig. Men trots det så finns det väl en del orsaker att reflektera över saker och ting.
Jag föddes i Indonesien av föräldrar som var både från Holland och Indonesien. Och Holland och Indien.


Min Svenska epok har varit i 35 år och min Tanzaniska epok fyller nu 7 år.
Gifte mig med Salome 2007. Johannes är min stora ögonsten. Att jag kunde ha en så stor kärlek till ett litet barn var för mig en överraskning.

Tanzania förbereder ett stort firande den 7/7 dock inte för min födelsedag, utan för att det är Tanzanias nationaldag.

En 7- faldig kram till er alla från Ewout....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar