lördag 14 juli 2012

Andligheten kämpar om det framtida herraväldet.

Jag tror på en mild andlighet som är baserad på medmänsklighet och kompensation och ag är stolt att vara en soldat i den andlighet som jag kämpar för.
Även andra kämpar för den andlighet de tror på som till exempel den pentagostel kyrka som håller halva Iringa vakna stora delar av dyngnet.
Högljudda skriker man ut sin vad jag ser en extrem ångest.
Detta mitt påstående ser ut att vara en liten detalj i en stor verklighet, men enligt vad jag ser så är det denna kamp som har orsakat många blodiga konflikter igenom alla tider.
Striden är inte över än och den kan rentav trappas upp och leda till svåra konflikter och alla är inte medvetna om att de är del av detta vare sig de vill eller inte.
Man är troende på det ena eller det andra och i det möter man andra troende  oberoende av om man är ateist, muslim, frikyrklig, eller högkyrklig. New age eller satansdyrkare.
Sort söker sort för att överleva och stärka sig.
Om man så som jag ger sig in i andra kulturer och situationer så utsätter man sig svårt.
Salome säger att hon stundvis blir hårt ansatt av voodo och black magi .
Ja det är fortfarande så oändlig mycket att lära sig.


Hälsningar Ewout

1 kommentar:

  1. Ja tänk vad mycket man lär sig genom livet:) Andra människor, kulturer, sig själv ja allt runt omkring oss och i oss själva. Men jag tror på det ständiga lärande om oss själva och vår omvärld. Det sägs att man lär sig genom hela livet, det stämmer nog eller vad tror du ewout? kram

    SvaraRadera