onsdag 14 maj 2014

Beatrice och Siamin

2014-05-10
Jag älskar Tanzania och det är nog här jag ska vara men allt som oftast blir man mäkta trött på situationen.
Såsom nu när vår tonårs-"dotter" Beatrice en längre tid har haft en besvärlig huvudvärk. Hon togs till en läkare som ordinerade glasögon som botemedel. Jag var inte så mycket informerad men senare hörde jag att huvudvärken hade förvärrats. Jag tog henne till en annan läkare där det konstaterades att hon har tyfoid och att det inte är något fel på hennes syn.

Madelene Rone och hennes mamma är nu hos oss. De ska åka med lilla Siamin till lasarettet i Mwanza. Där ska Siamins "läckande " hjärta åtgärdas. Med Madelene i spetsen har stora ansträngningar gjorts för att få denna operation genomförd.
Det är ett läckage mellan kamrarna som nu ska tätas till med en liten ballong som förs upp genom en åder från ljumsken. Vi är MYCKET spända över hur resultatet kommer att bli. Så snart jag vet mera ska jag informera. Tills dess hoppas jag att många människor, framförallt de som känner lilla Siamin ska sända de bästa önskningar för tillfrisknandet av detta underbara barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar