lördag 8 mars 2014

Nyheter

2014-03-07
Allt är väl i Matanana. Det är tråkigt att det är få besökare för närvarande. Det är en amerikansk kille som förväntas komma en längre period. Han vill framförallt ägna sig åt undervisning i engelska i Secondary School. I april är det fler besökare på gång. Jag tror att vi då har övervunnit den sorgliga svackan som vi hamnade i. Har flera förfrågningar om att komma som betalande gäst. Fördelen med att komma som betalande gäst är dels att det är billigt och dels att man utformar sin vistelse successivt. Man avgör själv hur mycket man vill vara delaktig i pågående verksamheter och hur mycket man vill ägna sig åt utflykter och besök till andra attraktioner. Min blogg är aktiv igen, här berättar jag bland annat om hur mitt liv har kunnat leda till att vi nu är aktiva med att hjälpa föräldralösa barn.        
www.ewoutsblogg.blogspot.se samt vår nya hemsida www.moyokwamoyo.se            

Har en givande kontakt med Holland. Det har startats en blogg: www.verhalenbijhetvuur.se och en aktivitetsblogg: www.moyokwamoyo.nl Denna blogg är en upptakt till att några proffsiga holländare vill komma och filma en dokumentärfilm om situationen i Tanzania och då särskilt om vårt projekt.

Linnea gör ett fantastiskt arbete att försöka få ordning på vår ekonomi. Man kommer snart kunna följa hennes strävsamma arbete genom organisationen United Hearts som är på gång att starta upp, tills dess kan man läsa hennes blogg www.matananasbarn.blogg.se  Hon samarbetar framförallt med Salome och Salomes bror Justin. Salome är numera den som är metron. I detta tar hon ledningen för barnverksamheten. Min roll har koncentrerats till odling, husbygge och restaurangen. Det är jag som kommunicerar med gäster som önskar besöka oss men Salome har ett betydlig större ansvar i vad som händer på gården.
Jag trivs med rollen att vara pensionären på gården. Skulle önska att jag inte fortfarande ses som den ansvariga på gården. Jag älskar att vara med barnen och att kunna ta mig tid med de saker som jag brinner för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar