fredag 21 mars 2014

Del 6 - Ewouts berättelse

2014-03-17
Hamra gård och lantbruksskolan ligger i Tumba. Skolan har en stor del av undervisning i form av praktik. För detta praktiska arbete får man även betalt så jag kan stolt säga att jag har varit ekonomiskt självförsörjande sen jag var 16 år. Livet lekte för denna virila unga man som jag var. Varje tillfälle till utsvävningar togs tillvara. Ett av äventyren var att jag kom i lag med raggare. Killar med häftiga bilar. Jag matchade väl inte helt i gänget men kunde tillräcklig anpassa mig för att bli accepterad. Kungsgatan fram och tillbaka, skjutsa tjejer än hit och dit, ta betalt för skjutsen i natura. Åter fram och tillbaka på Kungsgatan. Slagsmål vid morsans fick. Åter och åter samma jargong. I början kändes det som ett häftig liv men jag tröttnade och såg att det inte ledde till något. Det var en erfarenhet men som tur var varade perioden inte så länge.
Ville ha min egen bil och var och spanade på en Anglia, en veteranbil, som jag föll direkt för. Vi var och provkörde och jag hade väl egentligen bestämt mig för att nappa. Då blev vi stoppade i en polisspärr. Polisen kasserade det mesta vid sin inspektion. Bilen fick körförbud. Man kan undra om det var änglavakt som den gången räddade mig från att köpa en urkass bil. Tyvärr har änglarna inte kunnat hålla jämna steg med mina frekventa bilinköp så många olönsamma bilinköp har ändå slunkit igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar