onsdag 10 februari 2010

Ibland kan det vara mycket. Och jag blir då ganska trött. I natt var det MYCKET. Först kom meddelandet att en kvinna brådskande måste till lasarettet. Okej, jag körde henne. Hon blödde ner halva bilen. Väl framme vid lasarettet vid tvåtiden på natten visade det sig att hon hade fått missfall i bilen. Doktorn sa åt mig att snarast komma tillbaka med folk som kunde lämna blod. Tillbaka i Matanana var det inte så enkelt att väcka folk för att följa med för blodlämnande. Men även det lyckades. Vid lasarettet sov jag ett tag medan hela gänget var inne för blodtappning. När de var klara väckte de mig. Kvinnan som hade haft missfall var med dem. De pratade ganska uppsluppet i bilen. Med var även ett paket, som sen visade sig att vara den döda babyn. Nu är det begravning idag av babyn. Jag är där, men ganska frånvarande. Har jämt göra att smälta alla upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar