måndag 5 november 2012

Barn och kycklingar

Kan man tänka sig att jag blev så arg på min älskade Johannes, och jag tror att han faktisk tog det till sig och lärde sig något.
Kan man bli arg på en sådan liten pojke? Jag våndades nog mer än vad han gjorde. Vad som hände var att han gick till en höna med små kycklingar. Ha trotsade den arga hönan och tog en kyckling och Johannes är alldeles för stark så kycklingen kollapsade. Johannes tyckte inte om denna livlösa kyckling längre så han tog en ny. Nu var jag framme för att rädda kycklingen men Johannes klämde även för hårt på denna kyckling. Jag blev arg och tog ifrån honom den nu döda kycklingen. Det som grämer mig mest är alla små och stora kontroverser som jag inser ligger framför mig och min härliga son.
Att observera att han inte tog värre åt sig än att jag hittade honom högt uppflugen på ett två meter högt staket. Han tittade omkring sig och skrattade.Min kära älskling tar ingen hänsyn till sin känsliga pappa. Pust... pust. Vill att Johanes ska utveckla sig men hur kan jag samtidig beskydda honom ? Lite senare när jag går omkring med honom så kallade han mig plötsligen för Kaka …som betyder farbror. Han skrattade och kollade hur jag reagerade. Ser att nästa äventyr kommer att handla om att han börjar tala.


Hälsningar Ewout

 

1 kommentar:

  1. Kycklingarna blev tråkiga och du blev arg. Han lär sig!

    SvaraRadera