lördag 5 februari 2011

Jag måste nog akta mig så att jag inte bränner ut mig. Arbetet som sådant känns inte betungande. Det är rentav stimulerande att ta tag i betydande uppgifter .Särskilt om det handlar om att hjälpa behövande människor. Men tröttheten kommer när jag bollas mellan olika kulturer.
Den Afrikanska kulturen har sina plus och minus och det kan jag klara, men sen när jag konfronteras av motsvarande västerländska kulturer så sker det en krock och jag blir djup innerlig trött. Som tur är saåhar jag ett bra kontor i Mafinga. Här har jag tillgång till internet jag kan även sova över här. Men tröttheten får inte vara för länge. Uppgiften nu är att arbeta med budgeten. Alltså att föse de olika center med lön, pengar och förnödenheter.

Februari är en aktiv och intressant månad. Konferens i Dar es salaam om Waldorfutbildning.
Dr. Tomas Koch från Tyskland med son Jonas kommer för att vi ska utarbeta planer för sjukvården i Matanana.
Truus Waaring från Holland kommer för att utarbeta planer för vår skola.

Hälsningar Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar