söndag 20 maj 2012

Har låtit en stor möjlighet till äventyr och livserfarenhet gå mig ur händerna....


Jag hade en möjlighet att få sitta i arresten hos polisen i Mafinga, men Salome var så förskräckt och angelägen att avstyra så jag gav efter.
Fängelse och arrest är tydligen skrämmande saker här. Ingen ventilation, inga toaletter annat än en hink Ett enda rum för många arresterade. Inga sängar inga filtar men som sagt så blev denna tillfälle att uppleva det inifrån inte av denna gång.
Angelina har anmält för polisen att hon inte fått sin slutlön och att jag varit aggressiv när jag ville tvinga henne att vara kvar med sina barn tills nästa dag så att vi kunde ha rett ut situationen.

Men tack vare att det var hon som hade anmält mig så var jag den anklagade. Att hon har stulit stort ansåg man att jag borde dra inför rätten och att det nu endast handlade om Angelinas anmälan.
Vi har nu anmält henne för stöld av 20 grisar, många matvaror, sockersäckar, matolja och verktyg. Hon har länsat hotellet på värdesaker min telefon m.m. och det kommer att bli dyrbart för mig eftersom hon inte förväntas ha pengar.
När vi var hos polisen så står Angelina och talar i min telefon som hon har stulit, och jag blir hotad att bli fängslad. Rättsväsendet här är nog en mörk grotta. Man hotar mig för att tvinga fram att jag ska hosta upp en muta. Men jag deklarerade stark att jag inte var beredd till det.
Jag gick ändå miste om en stark upplevelse, men ha tålamod Ewout kommer att utsätta sig även i framtiden.


Häsningar Ewout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar